9.10.07

Udlejningsejendom med solcenter

Der er ikke sket nogen ændringer siden sidst.



Jeg har ikke set nogen ejendomme der har vakt min interesse..... og dog.


Gennem en af mine mæglerkontakter har jeg fået en lille sag, det er en ejendom
der bliver solgt som et selskab (anpartsselskab) da ejeren flytter til udlandet.

Det har været en del af en større portefølje og manden har genialt nok oprettet et selskab til hver af sine ejendomme, nogle selskaber indeholder flere ejendomme.

De fleste er solgt, men der har åbenbart ikke været interesse for en lille ubetydelig ejendom.
Ejendommen er i nogenlunde stand, ikke nogen forestående renoveringsopgaver, beliggenheden er god i større provinsby. Der er erhverv i stueplan samt kælder (solcenter) 67 kvm lejlighed på første sal og en 39 kvm lejlighed på anden sal.

Hele herligheden koster 380.000 kr.

Det smarte ved at ejendommen er ejet af et selskab er at man blot skal købe selskabet og ikke selve ejendommen. Det gør at man sparer tid på tinglysning mv. Man skal blot aflevere de 380.000 kr. og lave lidt papirarbejde vedrørende selskabsovertagelsen.

Selvfølgelig kan man ikke købe sådan en ejendom for 380.000 gode danske kroner! Det er selskabet man køber og i selskabet er der optaget lån som i sin tid finansierede købet af ejendommen. Ejendommen er vurderet til 1.600.000 kr.

Jeg har kun set billeder af ejendommen, men på mandag kører jeg ud kigger på ejendommen.

0 Comments:

 

blogspot templates | Webtalks