18.1.06

Mit tilbud er blevet afslået

Jeg er tidligere skrevet om en ejendom jeg er interesseret i.

Jeg talte i går aftes med manden og han ville gå 100.000 ned i pris, men kunne ikke tilbyde et sælgerpantebrev da han ville have hele summen udbetalt.

Jeg undrer mig lidt over at han står så stejlt overfor det pantebrev, da det kan betyde at jeg siger nej til at købe ejendommen. Ejendommen har stået tom længe og har kostet manden mange penge i skat og afgifter. Der er ikke sket nogen forrentning af værdien i huset og Samtidig har ejendommen stået og forfaldt og på den måde også mistet værdi. Ved at sælge til mig slipper han med et trylleslag for de løbende udgifter og derudover får han via sælgerpantebrevet en månedlig check på 6-8.000 kr. Det kan da kun betegnes som en win-win situation.

Jeg vil nu sætte mig ned endnu en gang og regne på det og prøve at eliminere de punkter han ikke kunne gå ind på - jeg mener nu selv at tilbudet jeg kom med var attraktivt.

Hvis han fortsætter med at være stædig må jeg bare sige til ham at han kan henvende sig hvis han fortryder, men at jeg nu må lede efter et andet projekt.

2 Comments:

Anonym said...

Har afslaget slået vores invester ud? Eller kommer der snart en fortsættelse :)

DI said...

Nej jeg er langtfra slået ud. Det ser ud til at ejeren er påbegyndt en oprydning af grunden. Det er jo fint nok at der sker noget, men det ser ikke helhjertet ud.

Jeg har ham mistænkt for at det er for at gøre mig så nervøs at jeg vil købe til den oprindelige pris.

I øjeblikket er jeg ved at lede efter et nyt projekt, da jeg ikke kan vente længere på ham.

Og undskyld den manglende opdatering. Jeg har været syg - så jeg har været meget lidt aktiv på investeringsfronten.

 

blogspot templates | Webtalks