19.2.06

Missionen fuldført

Det lykkedes os at rengøre dødsboet i denne weekend!

Da vi startede lørdag morgen kl. 7.00 så det ellers ud til at være en umulig opgave, men vi blev hurtigt enige om hvordan opgaven skulle løses bedst muligt. Min ven havde lavet en aftale med en antikvar der køber dødsboer om søndagen ved middagstid. Genbrugspladsen havde åbent om søndagen fra 10-17 så inden da skulle vi have gjort klar til antikvaren og til at køre på genbrugspladsen.

Vi valgte at rydde soveværelset for at gøre plads til alle møblerne derinde. Sengen var ubrugelig så den blev smidt ud i traileren i indkørslen sammen med madrasser og de første 10 affaldssække fyldt med tøj og skrald. I soveværelset var der nogle flotte indbygningsskabe og da vi pillede gulvtæppet af lå der et rigtig flot parketgulv i sildemønster! Jeg begyndte at flytte møbler og indbo (det der havde lidt værdi) ind i soveværelset og min ven ryddede køkkenet og så var traileren fyldt til randen (klar til genbrugspladsen næste dag).

Resten af dagen brugte vi på at rydde 2 små værelser (også parketgulv!) som vi rengjorde totalt. Køkken og toilet blev også rengjort, men ikke så grundigt da begge dele trænger til at blive moderniseret (orange og brune fliser på toilettet!). Affaldet kom i affaldssække og blev sat i stuen. Jeg var hjemme kl. 21.00 og havde på det tidspunkt været i gang hele dagen og kun holdt meget få pauser. Min vens kone kom forbi med nogle gode frokostsandwich' og en køletaske med drikkevarer og så kløede vi ellers på igen.

Idag mødte vi først i huset kl. 9.00, da vi mente vi var foran tidsskemaet. Jeg begyndte at køre affald afsted til genbrugspladsen i pendulfart. Jeg var færdig da antikvaren ankom og han valgte så de ting ud han gerne ville have med og lod resten stå. Det kørte jeg så ud og afleverede på pladsen sammen med køkkenelementerne der også var blevet pillet ned.

Resten af dagen gik med en grundig rengøring i stuen, soveværelset og entreen. Og med grundig mener jeg grundig! Loftet, væggene, karmene, gulvet og dørene blev renset og vinduerne blev pudset. Jeg har ikke tal på hvor mange klude og rengøringssvampe vi har smidt ud og hvor mange gange vi skiftede vand. Ejeren havde røget meget og det kunne ses på lofter og vægge.

Min gode ven vil nu bruge de næste par uger til at sætte huset i stand - han sætter selv et nyt køkken op og så får han en håndværker han kender til at lave badeværelset. Planen er at han selv vil flytte ind i huset og sælge sit gamle hus. Det er ikke første gang han har gjort dette og jeg vil vædde på at det ikke bliver det sidste hus han bor i.....

Fortjenesten på et hussalg er skattefri sålænge man kan bevise man selv har boet i huset.

0 Comments:

 

blogspot templates | Webtalks